Followers

Selasa, 22 Februari 2011

Selamat Pagi Malaysia

hye~ selamat ceria-ceria pagi, ape tu muke tak sememeh, lap air liur basi (^_^) tu cepat, nanti meleleh sampai baju..hihih..hari ni macam hari semalam, aku bangun awal lagi, gosok gigi, solat subuh, terus menghadap buku, direct dua test hari ni yang banyak markahnye. Dah la markah test 2 aku macam konfom je teruk sebab aku buat secara bantai gara-gara panic @ dewan kuliah. Haishh. Ni pun aku curik mase sikit nak menaip ape yang aku alami 2 hari ni. Pagi ni takde kelas, naseb baekla sebab ade mase nk buat latihan untuk test petang ni. Moge-moge dapat jawab dengan baik yer~ amin. Aku takde pe citer nak menarik walaupun banyak nak cerita sampai buntu tak tahu nak tulis ape. Tapi enyway, bangun pagi jangan lupe gosok gigi, nanti pengsan rumate ande yer~

Jumaat, 11 Februari 2011

How does getting rewarded through sharing sounds like to you? Join #ChurpChurp today and bring more friends to the community!

How does getting rewarded through sharing sounds like to you? Join #ChurpChurp today and bring more friends to the community!

Malaysia 2 Hongkong 1!! Edisi Gila Jersi

Situasi 1 : Kawasan Kafe di sebuah Universiti

" Ehh, biru lagi, takpun kuning," aku tonyoh mate lagi.
" Mane merah atau biru putih?

Situasi 2: Balik kampung tym

" Mat, hg belikan aku jersi biru tu ea, kaw-kaw punye,beli 2, awek aku pun nak 1 ," si polan A.

Situasi 3: Di sebuah stadium yang dulunye sepi

"GOOLLLLLLLL!!!!!"

Yahhh..itulah impak kebangkitan Harimau Malaya. Tokei-tokei jersi kaya-raya dapat jual jersi Malaysia macam ayam kfc goreng panas sampai baju baru Man U pun orang tak kesah dek kegilaan orang ramai terhadap jersi tersebut. Pada awal kemunculan jersi tersebut di outlet-outlet Al-Iksan dan sebgainya. Aku pandang sebelah mate je, skrg mate terjojol carik jersi murah. Malaysia Boleh!!!

jadi kegilaan ramai~
kuning pun ade~

Ahad, 6 Februari 2011

Doa Buat Mesir

Assalamualaikum wbt dan selamat pagi..


Pagi ni sangat indah kan kawan-kawan, hanya kedengaran bunyi jari-jemari menaip keybod dan kipas lappy berpusing. Kadang-kala terdengar seperti bunyi bertukang, pelik, siape bertukang di hostel Kolej 11 , UTM ? Bagaimana agaknya keadaan di negara yg sdg bergolak Mesir? Adakah setenang disini? Sempatkah ibu-ibu menyiapkan sarapan? Sedangkah anak-anak menjamu sarapan? Tak lupe, ape khabar kawan seperjuangan di Mesir yang mengambil bidang kedoktoran, ilmiah, pergigian dan sebagainya? Adakah hati mereka setenang kita dan adakah mereka tak sabar untuk merasai ketenangn yang kite kecapi ini?

Apa puncanya kejadian kucar kacir di Mesir? Diktaktorkah Hosni Mubarak seperti yang dicanang? Kite rakyat Malaysia tak pasti kerna kite bukan di bawah pemerintahan Kerajaan Mesir? Ape khabar Dato Seri Najib? Teringin ingin berjumpa pemimpin negara yang disayangi. Sudikah Dato Seri berjumpa dengan insan kerdil seperti aku?


Tapi biar apepun yang terjadi telah terjadi dan tetap terjadi mengikut jadual Allah SWT. Kite hanya mampu berdoa agar ditetapkan iman dan berjaya mengharungi cabaran dan dugaan yang melanda. Mungkin ade hikmah di sebalik ini. Jadi marilah kite rakyat Malaysia berdoa dan solat hajat agar saudara-mara kite disana serta seluruh muslimin dan muslimat selamat. Amin.

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails