Followers

Selasa, 26 Oktober 2010

Pizza Hut’s Extreme Cheesy 6 Pizza Tak Boleh Nak Tolak


Cheese cake, Cheese burger, Cream Cheese, Tart Cheese and now is Pizza Cheese!!    OMG !!!

Pizza Hut memang jenama yang tak perlu diperkenalkan lagi di Malaysia dalam menghasilkan pizza yang sangat lazat dan pelbagai. Dengan resepi yang asli dan diperkaya dengan rasa tempatan, rasa yang dikecapi tiada tolok bandingannya. Kini  Pizza Hut kembali lagi dengan resepi yang hebat untuk dinikmati oleh semua golongan rakyat Malaysia. Ia mengandungi enam jenis cheese yang baik untuk kesihatan badan iaitu parmesan, mozzarella, romano, cheddar, provolone dan Monterey Jack.

Rasa Extreme Cheesy 6 Pizza ini lagi enak jika dimakan waktu meraikan hari hadi kekasih saya iaitu pada tanggal 19 Oktober 2010. Rasa cheese yang enak dan pelbagai ini menyemarakkan hubungan yang telah terjalin selama 1 tahun ini.



Im cRAZYYYYYYYYYYYYYYY ABOUT CHESSSSSEEEEEEEEEEE!!!

Ahad, 24 Oktober 2010

JGN MENYEBUT NAMA MUSUHMU..

BERHATI-HATI KETIKA MEMBACA AL-FATIHAH KERANA NAMA SYAITAN DALAM AL-FATIHAH

Al-Fatihah adalah satu rukun dalam solat, apabila cacat bacaannya maka rosaklah solatnya. Oleh itu perbaikilah bacaannya dengan ilmu TAJWID. Bukan setakat bacaannya saja yg rosak malah kita menyebut nama syaitan di dalam solat kita.Berikut diperturunkan nama syaitan laknat yg wujud didalam Al-Fatihah, sekiranya kita tidak berhati-hati. Jika tersalah baca, boleh menyebabkan maksudnya berubah. Kita perlu membaca Al-Fatihah dengan hukum tajwid yang betul kerana setiap kali kita solat, Al-Fatihah perlu dibaca, jika tidak solat kita tidak sah.

Nama-nama syaitan:

1. DU LI LAH (bila dibaca tiada sabdu) sepatutnya DULILLAH
2. HIR ROB (bila dibaca dengan sabdu) sepatutnya HI ROB
3. KIYYAU (bila dibaca dengan sabdu) sepatutnya KI YAU
4. KANNA'K (bila dibaca dengan sabdu) sepatutnya KA NA'K
5. KANNAS (bila dibaca dengan sabdu) sepatutnya KANAS
6. SIROTHOLLAZI............. sehingga habis hendaklah dibaca tanpa henti
7. AMIN...............hendaklah mengaminkan Al-Fatihah dengan betul iaitu AA......dua harakat, MIN.... 3 harakat.

Semoga Amin kita bersamaan dengan Amin para malaikat..... Insya-Allah. Semoga kita menjadi orang yang sentiasa membaiki bacaannya.

Perhatian:
Sebarkan hukum Allah walaupun sepotong ayat semoga kita mendapat
rahmatNya..... =)

Sabtu, 23 Oktober 2010

CEO Blog ni dah kembali ke rahmatullah

Baba dah takde. Masa kematian 8.oo pagi.Semoga roh baba dicucuri rahmat...

T_T

Khamis, 21 Oktober 2010

Part 1:Artis Luar Negara Yang Masih Mengekalkan Keremajaan

Jenifer Lopez
Umur kini- 41 Tahun

Rabu, 20 Oktober 2010

Surat Dari Iblis

(Surat Dari Iblis)
(Surat ini akan membuat anda benar-benar berfikir)
(Sebenarnya surat ini hampir membuatku gila saat aku membacanya, tapiaku harus forwardnya kerna catatan kecil dibawahnya)
SURAT DARI SETAN UNTUK MU

Aku melihatmu kemarin, saat engkau memulai aktiviti harianmu.
Kau bangun tanpa sujud mengerjakan subuhmu
Bahkan kemudian, kau juga tidak mengucapkan "Bismillah" sebelum memulaisantapanmu, juga tidak sempat mengerjakan shalat Isha sebelum berangkatketempat tidurmu
Kau benar2 orang yang bersyukur, Aku menyukainya
Aku tak dapat mengungkapkan betapa senangnya aku melihatmu tidakmerubahcara hidupmu.
Hai Bodoh, Kamu millikku.
Ingat, kau dan aku sudah bertahun-tahun bersama,
dan aku masih belum bisa benar2 mencintaimu .
Malah aku masih membencimu, karena aku benci Allah.
Aku hanya menggunakanmu untuk membalas dendamku kepada Allah.
Dia sudah mencampakkan aku dari surga, dan aku akan tetapmemanfaatkanmusepanjang masa untuk mebalaskannya
Kau lihat, ALLAH MENYAYANGIMU dan dia masih memiliki rencana-rencanauntukmudihari depan.
Tapi kau sudah menyerahkan hidupmu padaku,
dan aku akan membuat kehidupanmu seperti neraka.
Sehingga kita bisa bersama dua kali dan ini akan menyakiti hati ALLAH
Aku benar-benar berterimakasih padamu, karena aku sudah menunjukkankepadaNYA siapa yang menjadi pengatur dalam hidupmu dalam masa2 yang kitajalani
Kita nonton film 'porno' bersama, memaki orang, mencuri, berbohong,munafik,makan sekenyang-kenyangya, bergosip, manghakimi orang, menghujam orangdaribelakang, tidak hormat pada orang tua ,
Tidak menghargai Masjid, berperilaku buruk.
TENTUNYA kau tak ingin meninggalkan ini begitu saja.
Ayuhlah, Hai Bodoh, kita terbakar bersama, selamanya.
Aku masih memiliki rencana2 hangat untuk kita.
Ini hanya merupakansurat penghargaanku untuk mu.
Aku ingin mengucapkan 'TERIMAKASIH' kerana sudah mengizinkankumemanfaatkan hampir semua masa hidupmu.
Kamu memang sangat mudah dibodohi, aku menertawakanmu.
Saat kau tergoda berbuat dosa kamu menghadiahkan tawa.
Dosa sudah mulai mewarnai hidupmu.
Kamu sudah 20 tahun lebih tua, dan sekarang aku perlu darah muda.
Jadi, pergi dan lanjutkanlah mengajarkan orang-orang muda bagaimanaberbuatdosa.
Yang perlu kau lakukan adalah merokok, mabuk-mabukan, berbohong,berjudi,bergosip, dan hiduplah se-egois mungkin.
Lakukan semua ini didepan anak-anak dan mereka akan menirunya.
Begitulah anak-anak .
Baiklah, aku persilakan kau bergerak sekarang.
Aku akan kembali beberapa detik lagi untuk menggoda mu lagi.
Jika kau cukup cerdas, kau akan lari sembunyi, dan bertaubat atasdosa-dosamu.
Dan hidup untuk Allah dengan sisa umurmu yang tinggal sedikit.
Memperingati orang bukan tabiatku, tapi diusiamu sekarang dan tetapmelakukan dosa, sepertinya memang agak aneh.
Jangan salah sangka, aku masih tetap membencimu.
Hanya saja kau harus menjadi orng tolol yang lebih baik dimata ALLAH.


Catatan : Jika kau benar2 menyayangiku , kau tak akan memberi surat ini dengan sesiapapun

Selasa, 19 Oktober 2010

Bela Hamster di Blog Anda


Moh pakat kite bele hamster moh...selaen dari yg anda bele sekarang ...ape kate cube bele ni pulok...jadi peneman untuk blogger2 yg datag melawat, bagi makan, kire ni satu daya penarik untuk mendapat trafik...yeahhh~~!!

anda boleh klik disini utk mendapatkannya seperti baba aku!!


http://abowman.com/google-modules/hamster/

Hamster: "This lively pet hamster will keep you company throughout the day. Watch him run on his wheel, drink water, and eat the food you feed him by clicking your mouse. Click the center of the wheel to make him get back on it."

Ahad, 17 Oktober 2010

Alif Satar-Cukup Indah Kord Gitar

Alif Satar - Cukup Indah chords and lyric

Standard tune with capo 1st fret

Intro: C G Am Em
F C F G

Sabtu, 16 Oktober 2010

{Kickers Lovers}~

Ape itu kickers?? Kickers bukanlah penendang atau ditendang. Aku pasti ramai yang tahu di luar sana jenama Kickers ni. Aku baru je tahu hari ini dan mengikut label pada tag tu Kickers ni kalau tak silap aku berasal dari France tak gitu? Harga Kickers ni takde la semahal Timbaland atau Adidas atau pun Nike yang mencecah 2 ratusan lebih. Jadi untuk aku yang tak berduit ni kira mantap lah kalau ade barang yang lebih dari 1 rat ni kan. Bersyukur2. 
Ada pelbagai jenis kasut Kickers sama ada untuk lelaki, wanita mahupun kanak-kanak. Reka bentuk kasut ni nampak mahal tapi harga die boleh tahan setanding dengan harga Everlast, Allstar, Converse dan sebagainya. Perasaan tak aku asyik sebut pasal harga ni. Sebab harga agak tak berpatutan bagi aku yang tengah tak berduit ni tapi hati aku memberontak nak jugak beli kalau tak tidur malam la. Macam orang dul0-dulo cakap, biar papa asalkan bergaya.Hohoho. Pejam mate je la cakap pasal sebut harga ni. Harga lagi. Hee. 


 Ade beg juge, Boleh dijumpai di kedai Justin dekat Angsana, Tampoi, JB. So sape teringin nak cube jenama ni ape lagi, sediakan wang yang secukupnya dan dengan pembelian lebih RM160 anda juga akan mendapat sebuah wallet yang berharga RM88 beserta sepasang stoking. Yeppa``

Nak selongkar leb ih lanjut boleh ke laman ini:https://www.kickers.co.uk

Jumaat, 15 Oktober 2010

Hadiah Hari Jadi Buat Kekasih


HADIAH HARIJADI

Hasan Jendul nak belikan hadiah harijadi untuk kekasih barunya, Mek Ayu. So si Hasan ni pun ajaklah adik perempuan sepupunya untuk temankan dia shopping kat Sogo. Oleh kerana Hasan Jendul dan Mek Ayu baru dua bulan berkawan jadi si Hasan Jendul membuat keputusan untuk membelikan Mek Ayu satu topi kain fesyen baru saje, supaya taklah nampak dia beriya-iya sangat. Adik sepupu Hasan pulak pegi beli satu seluar dalam hitam berbunga-bunga baru, sebab ada sale hari tu. Masa membayar, dengan tak sengaja cashier dah tertukar kotak topi kain hitam tu dengan seluar dalam hitam adik Hasan Jendul!& gt; Selepas membayar, Hasan Jendul pun terus pergi kaunter hadiah dan suruh diorang bungkus tanpa check dulu.
Kemudian dia balik ke rumah dan tulis surat untuk Mek Ayu serta mengeposkannya bersama hadiah yang dah tersilap tu (Dan surat yang dia tulis tu berbunyi cam nie);

 Istimewa untuk kekasihku Mek Ayu, San pilih hadiah nie kerana Ayu tak pernah pakai bila kita keluar jalan-jalan dan selalu mengadu sebab panas. Kalau bukan sebab pasal adik sepupu San, San dah nak beli yang lagi jarang supaya kalau berpeluh tak lembap sangat.Tapi San tengok adik sepupu San pakai yang ada bunga tu nampak cantik pulak.San pilih warna hitam tu supaya tak nampak kotor. Promoter yang jual tu tunjuk dia punya dah seminggu tak basuh. Nampak eloksaje. San suruh dia try Ayu punya sebab saiz promoter tu lebih kurang Ayu je. Memang cantik dan menarik! Harapnya Ayu sukasebab San rasa memang sesuai dengan Ayu. Tak sabar rasanya nak tengok Ayu pakai depan San. San harap Ayu akan pakai untuk San hujung minggu nie. 

Salam sayang untuk kekasihku,Mek Ayu.
 

Yang amat menyintai dan menyayangi dirimumu, 
Hasan Jendul

P/S : Kalau Ayu nak pakai, San nampak stail terbaru ialah dengan melipat bahagian depan dan menampakkan sedikit rambut.

Credit: http://lawakjenaka.com/

Khamis, 14 Oktober 2010

Bendera Dari Makanan

Pernah tak korang terpikir nak buat bendera dari makanan ruji sesebuah negara?? Mesti tak pernah kan dan mesti korang cakap xde kerja nak buat..Papepun sangat inovatif insan yang buat ni...ho3~~

 Bendera Australia

Bila Chinese Buat Sushi

Sushi adalah makanan ruji bagi rakyat Jepun, tapi bila rakyat China meniru jadi la Chinese Sushi...Masih Lapar??


Rabu, 13 Oktober 2010

Bila Makanan Jadi Bahan~~

korg pikir ape yg aku pikir??auchh

nak tengok lagi??? sile tekan bace lagi~

Ahad, 10 Oktober 2010

Giliran Nadia Bekas Pengacara Wanita Hari Ini Bercerai



KUALA LUMPUR, 24 Mac — Mahkamah Rendah Syariah Shah Alam memerintahkan satu jawatankuasa pendamai dilantik sebagai usaha untuk menyelamatkan perkahwinan pengacara rancangan TV3 Nadia Shahrul Anuar dan suami, Sulaiman @ Mohd. Helmi Mohd. Ilyas.

Hakim Syarie, Mejar Ahmad Alwi Embong mengarahkan wakil-wakil yang dilantik diberi penjelasan berhubung peranan dan tugas yang akan dijalankan serta tempoh selama tiga bulan bermula semalam untuk proses perbincangan.



sile tekan bace lagi utk selanjutnye..

SENARAI RESTORAN TERKENAL YG DISAHKAN HALAL & dITARIK BALIK SIJIL HALAL OLEH JAKIM


Tolong sebarluaskan kepada rakan-rakan Muslim yang lain sebab ini urusan agama kita.

Berikut adalah beberapa maklum balas dari JAKIM tentang status halal-haram restoran dan makanan :-
1. Restoran berikut telah mendapat pengesahan halal JAKIM :
1) McDonald--like
2) A&W
3) Secret Recipe

UTK KETAHUI LEBIH LANJUT, TEKAN BACE LAGI...

kord gitar_Korban Cinta - Aris & Joey

Aris Ariwatan - Korban Cinta
intro:Eb F Gm->F->Gm
Eb F Gm->F->Gm
Gm
Berangkat pergi biduk kukayuh
F Cm
Sarat hati yang luka
Cm Gm
Agar tak lebih menyakitkan
D Eb F
Jika masih di sini
Gm
Bukan cuba untuk melarikan
F Cm
Dari kerumitan cinta
Cm Gm
Tapi waktu ini perlu untukku
D Gm

sila tekan bace lagi utk lirik selanjutnya...

Rabu, 6 Oktober 2010

Senarai Universiti Tertua di dunia

Berikut ialah senarai-senarai universiti tertua di dunia dan kite ptt berbangga dengan Islam merupakan pemacu bidang pendidikan di seluruh dunia. Alhamdullilah~

Sile tekan baca lagi utk melihat dengan lebih lanjut:
Kredit:gaharuemas


LinkWithin

Related Posts with Thumbnails