Followers

Jumaat, 31 Disember 2010

Cuti Umum Sebab Piala Suzuki?

Selama ni aku tak dengor cerita pasal Piala Suzuki ni, tapi sebab dek provokasi negara jiran yang melampau-lampau pasal Laser,Bomoh , dll. PM kite pun bagi cuti. Cayalah!! Lepas ni Piala Asia yer. Pendek entry kite hari ni. Papepun, bila nak belasah kelab handalan dunia? Ade Bran??

Khamis, 23 Disember 2010

Lirik Grenade-Bruno Mars

Bruno Mars atau nama sebenarnya Peter Hernandez terkenal di peringkat antarabangsa dengan lagunya Nothing On You dan Billionaire feat Travie McCoy. Di lahirkan pada 8 Oktober 1985 di Honolulu, Hawai die didedahkan dengan pelbagai genre muzik sejak kecil lagi oleh ahli keluarganya. Melancarkan album pertama pada 10 Oktober 2010 yang berjudul Doo_Woops and Hooligans dan dicalonkan sebanyak 7 pencalonan dalam Grammy Award ke 53.

Mempunyai suara seakan Michael Jackson dan lagu-lagu dalam albumnya merupakan hasil karya beliau sendiri. Merupakan co-writer lagu untuk Flo-Rida dan K'naan. Lagu dalam albumnya terbaru ni memang catchy dan sedap di dengar.

Bruno Mars-Grenade
Easy come, easy go
That's just how you live, oh
Take, take, take it all,
But you never give
Should of known you was trouble from the first kiss, Had your eyes wide open -
Why were they open?
Gave you all I had
And you tossed it in the trash
You tossed it in the trash, you did
To give me all your love is all I ever asked, Cause what you don't understand is
I’d catch a grenade for ya (yeah, yeah, yeah)
Throw my hand on a blade for ya (yeah, yeah, yeah)
I’d jump in front of a train for ya (yeah, yeah , yeah)
You know I'd do anything for ya (yeah, yeah, yeah) Oh, oh
I would go through all this pain, Take a bullet straight through my brain,
Yes, I would die for ya baby ; But you won't do the same

No, no, no, no
Black, black, black and blue beat me till I'm numb Tell the devil I said “hey” when you get back to where you're from
Mad woman, bad woman,
That's just what you are, yeah,
You’ll smile in my face then rip the breaks out my car
Gave you all I had
And you tossed it in the trash
You tossed it in the trash, yes you did
To give me all your love is all I ever asked Cause what you don't understand is
I’d catch a grenade for ya (yeah, yeah, yeah)
Throw my hand on a blade for ya (yeah, yeah, yeah)
I’d jump in front of a train for ya (yeah, yeah , yeah)
You know I'd do anything for ya (yeah, yeah, yeah) Oh, oh
I would go through all this pain, Take a bullet straight through my brain,
Yes, I would die for ya baby ; But you won't do the same

If my body was on fire, ooh You’ d watch me burn down in flames You said you loved me you're a liar Cause you never, ever, ever did baby...
But darling I’ll still catch a grenade for ya
Throw my hand on a blade for ya (yeah, yeah, yeah)
I’d jump in front of a train for ya (yeah, yeah , yeah)
You know I'd do anything for ya (yeah, yeah, yeah) Oh, oh
I would go through all this pain, Take a bullet straight through my brain,
Yes, I would die for ya baby ; But you won't do the same.
No, you won’t do the same,
You wouldn’t do the same,
Ooh, you’ll never do the same,
No, no, no, no

Khamis, 25 November 2010

Kenapa Remaja Melakukan Maksiat Dalam Tandas Awam

Masa : 8.30 Pagi

Tempat : Kelas Tkn 6 Melur
Situasi : Pelajaran Bahasa Melayu. Cikgu Sahab meminta pelajar menghuraikan pendapat dan pandangan masing-masing mengenai tajuk "Kenapa Remaja Melakukan Maksiat Dalam Tandas Awam"

Sharifah Aina Binti Jeffry Anas : pada pendapat saya, remaja yang sanggup melakukan maksiat dalam tandas adalah dari kalangan mereka yang tidak berkemampuan menyewa bilik hotel.

Zakaria Bin Mohammad Khuzairi : Saya tidak bersetuju kerana ada diantara mereka yang datang dari golongan berkemampuan tetapi masih melakukan perkara sedemikian.

Khairil Osman Bin Abd. Rahman : Menurut firasat saya, remaja tersebut berada dalam keadaan kelam kabut. Tak sempat cari hotel. Dan sebab utama yang lain, mereka buta tentang agama.

Sofri Sufian Bin Ahmad Azlan : Saya tidak bersetuju bahawa pelajar tersebut buta tentang agama.

Khairil Osman Bin Abd. Rahman : Kenapa pulak? bukankah umat yang melakukan maksiat sebegini sebenarnya tidak tahu atau tidak menghayati pendidikan agama?

Cikgu Sahab : ( bertanya kepada Sofri Sufian Bin Ahmad Azlan) Mengapa kamu tidak bersetuju dengan pendapat Khairil Osman Bin Abd. Rahman?

Sofri Sufian Bin Ahmad Azlan : Sebenarnya mereka amat arif dengan agama. Sebab mereka tahu yang malaikat TIDAK akan masuk tandas. Oleh itu, jika mereka melakukan maksiat dalam tandas, malaikat tidak dapat menulis amalan buruk yang mereka lakukan.

Cikgu Sahab : ?!!

Sabtu, 20 November 2010

10 perkara yang sia-sia

10 perkara yang sia-sia 

Sufyan  ats-Tsauri, seorang ulama hadis yang terkemuka, menyatakan bahawa ada sepuluh  hal yang termasuk dalam kategori sia-sia, iaitu:-

1. Laki-laki atau wanita yang berdoa  untuk dirinya sendiri, tapi tidak dimohonkannya doa untuk ibu-bapanya sendiri  dan kaum Muslimin.

2. Orang yang kerapkali membaca Al  Quran, tapi tidak membaca secara tertib sampai seratus ayat tiap-tiap hari.

3. Laki-laki yang masuk ke dalam  masjid, kemudian ia keluar kembali dari masjid itu tanpa mengerjakan shalat tahiyatul-masjid.

4. Orang-orang yang melewati tanah  perkuburan, tapi tidak mengucapkan salam kepada penghuni-penghuni kubur dan tidak mendoakan untuk keselamatan arwah-arwah mereka.

5. Laki-laki yang masuk pada hari  Jumaat ke suatu kota, kemudian ia keluar lagi dari kota itu tanpa mengerjakan  shalat Jumaat berjemaah.

6. Laki-laki atau wanita yang tinggal  di suatu lingkungan dengan seorang ulama, tapi dia tidak mempergunakan  kesempatan itu untuk menambah ilmu pengetahuan.

7. Dua orang laki-laki yang  bersahabat, tapi mereka tidak saling menanyakan tentang keadaan masing- masing  dan keluarganya.

8. Laki-laki yang mengundang  seseorang menjadi tetamunya, tapi tidak diacuhkan dan tidak dilayani tetamunya  itu.

9. Pemuda yang menjadikan zaman  mudanya berlalu begitu saja tanpa memanfaatkan waktu yang berharga itu untuk  menuntut ilmu dan meningkatkan budi pekerti.

10. Orang yang tidak menyedari  tetangganya yang merintih lantaran kelaparan, sedang ia sendiri makan  kekenyangan di dalam rumahnya

Isnin, 8 November 2010

Lirik Aishiteru - Zifhilia

Lagu “Aishiteru / Menunggu”
Artis “Zifhilia”

Menunggu Sesuatu Yang Sangat Menyebalkan Bagiku
Saat ku Harus Bersabar dan Trus Bersabar
Menantikan Kehadiran Dirimu
Entah Sampai Kapan aku Harus Menunggu
Sesuatu Yang Sangat Sulit Tuk Kujalani
Hidup Dalam Kesendirian Sepi Tanpamu
Kadang Kuberpikir Cari Penggantimu
Saat Kau Jauh Disana
Oouo
#
Gelisah Sesaat Saja Tiada Kabarmu Kucuriga
Entah Penantianku Takkan Sia-sia
dan Berikan Satu Jawaban Pasti
Entah Sampai Kapan aku Harus Bertahan
Saat Kau Jauh Disana Rasa Cemburu
Merasuk Kedalam Pikiranku Melayang
Tak Tentu Arah Tentang Dirimu
Apakah Sama Yang Kau Rasakan
Reff Zifhilia
Walau Raga Kita Terpisah Jauh
Namun Hati Kita Selalu Dekat
Bila Kau Rindu Pejamkan Matamu
dan Rasakan A A A Aku
Kekuatan Cinta Kita Takkan Pernah Rapuh
Terhapus Ruang dan Waktu
Percayakan Kesetiaan Ini
Akan Tulus A A Ai Aishiteru/em>
Bridge:
Hapus Sendiri Pikiran Melayang Terbang
Perasaan Resah Gelisah
Jalani Kenyataan Hidup Tanpa Gairah
O Uo
Banyak Segala Misi dan Ambisimu
Akhiri Semuanya Cukup Sampai Disini
dan Buktikan Pengorbanan Cintamu Untukku
Kumohon Kau Kembali
Kembali Ke #

Selasa, 26 Oktober 2010

Pizza Hut’s Extreme Cheesy 6 Pizza Tak Boleh Nak Tolak


Cheese cake, Cheese burger, Cream Cheese, Tart Cheese and now is Pizza Cheese!!    OMG !!!

Pizza Hut memang jenama yang tak perlu diperkenalkan lagi di Malaysia dalam menghasilkan pizza yang sangat lazat dan pelbagai. Dengan resepi yang asli dan diperkaya dengan rasa tempatan, rasa yang dikecapi tiada tolok bandingannya. Kini  Pizza Hut kembali lagi dengan resepi yang hebat untuk dinikmati oleh semua golongan rakyat Malaysia. Ia mengandungi enam jenis cheese yang baik untuk kesihatan badan iaitu parmesan, mozzarella, romano, cheddar, provolone dan Monterey Jack.

Rasa Extreme Cheesy 6 Pizza ini lagi enak jika dimakan waktu meraikan hari hadi kekasih saya iaitu pada tanggal 19 Oktober 2010. Rasa cheese yang enak dan pelbagai ini menyemarakkan hubungan yang telah terjalin selama 1 tahun ini.



Im cRAZYYYYYYYYYYYYYYY ABOUT CHESSSSSEEEEEEEEEEE!!!

Ahad, 24 Oktober 2010

JGN MENYEBUT NAMA MUSUHMU..

BERHATI-HATI KETIKA MEMBACA AL-FATIHAH KERANA NAMA SYAITAN DALAM AL-FATIHAH

Al-Fatihah adalah satu rukun dalam solat, apabila cacat bacaannya maka rosaklah solatnya. Oleh itu perbaikilah bacaannya dengan ilmu TAJWID. Bukan setakat bacaannya saja yg rosak malah kita menyebut nama syaitan di dalam solat kita.Berikut diperturunkan nama syaitan laknat yg wujud didalam Al-Fatihah, sekiranya kita tidak berhati-hati. Jika tersalah baca, boleh menyebabkan maksudnya berubah. Kita perlu membaca Al-Fatihah dengan hukum tajwid yang betul kerana setiap kali kita solat, Al-Fatihah perlu dibaca, jika tidak solat kita tidak sah.

Nama-nama syaitan:

1. DU LI LAH (bila dibaca tiada sabdu) sepatutnya DULILLAH
2. HIR ROB (bila dibaca dengan sabdu) sepatutnya HI ROB
3. KIYYAU (bila dibaca dengan sabdu) sepatutnya KI YAU
4. KANNA'K (bila dibaca dengan sabdu) sepatutnya KA NA'K
5. KANNAS (bila dibaca dengan sabdu) sepatutnya KANAS
6. SIROTHOLLAZI............. sehingga habis hendaklah dibaca tanpa henti
7. AMIN...............hendaklah mengaminkan Al-Fatihah dengan betul iaitu AA......dua harakat, MIN.... 3 harakat.

Semoga Amin kita bersamaan dengan Amin para malaikat..... Insya-Allah. Semoga kita menjadi orang yang sentiasa membaiki bacaannya.

Perhatian:
Sebarkan hukum Allah walaupun sepotong ayat semoga kita mendapat
rahmatNya..... =)

Sabtu, 23 Oktober 2010

CEO Blog ni dah kembali ke rahmatullah

Baba dah takde. Masa kematian 8.oo pagi.Semoga roh baba dicucuri rahmat...

T_T

Khamis, 21 Oktober 2010

Part 1:Artis Luar Negara Yang Masih Mengekalkan Keremajaan

Jenifer Lopez
Umur kini- 41 Tahun

Rabu, 20 Oktober 2010

Surat Dari Iblis

(Surat Dari Iblis)
(Surat ini akan membuat anda benar-benar berfikir)
(Sebenarnya surat ini hampir membuatku gila saat aku membacanya, tapiaku harus forwardnya kerna catatan kecil dibawahnya)
SURAT DARI SETAN UNTUK MU

Aku melihatmu kemarin, saat engkau memulai aktiviti harianmu.
Kau bangun tanpa sujud mengerjakan subuhmu
Bahkan kemudian, kau juga tidak mengucapkan "Bismillah" sebelum memulaisantapanmu, juga tidak sempat mengerjakan shalat Isha sebelum berangkatketempat tidurmu
Kau benar2 orang yang bersyukur, Aku menyukainya
Aku tak dapat mengungkapkan betapa senangnya aku melihatmu tidakmerubahcara hidupmu.
Hai Bodoh, Kamu millikku.
Ingat, kau dan aku sudah bertahun-tahun bersama,
dan aku masih belum bisa benar2 mencintaimu .
Malah aku masih membencimu, karena aku benci Allah.
Aku hanya menggunakanmu untuk membalas dendamku kepada Allah.
Dia sudah mencampakkan aku dari surga, dan aku akan tetapmemanfaatkanmusepanjang masa untuk mebalaskannya
Kau lihat, ALLAH MENYAYANGIMU dan dia masih memiliki rencana-rencanauntukmudihari depan.
Tapi kau sudah menyerahkan hidupmu padaku,
dan aku akan membuat kehidupanmu seperti neraka.
Sehingga kita bisa bersama dua kali dan ini akan menyakiti hati ALLAH
Aku benar-benar berterimakasih padamu, karena aku sudah menunjukkankepadaNYA siapa yang menjadi pengatur dalam hidupmu dalam masa2 yang kitajalani
Kita nonton film 'porno' bersama, memaki orang, mencuri, berbohong,munafik,makan sekenyang-kenyangya, bergosip, manghakimi orang, menghujam orangdaribelakang, tidak hormat pada orang tua ,
Tidak menghargai Masjid, berperilaku buruk.
TENTUNYA kau tak ingin meninggalkan ini begitu saja.
Ayuhlah, Hai Bodoh, kita terbakar bersama, selamanya.
Aku masih memiliki rencana2 hangat untuk kita.
Ini hanya merupakansurat penghargaanku untuk mu.
Aku ingin mengucapkan 'TERIMAKASIH' kerana sudah mengizinkankumemanfaatkan hampir semua masa hidupmu.
Kamu memang sangat mudah dibodohi, aku menertawakanmu.
Saat kau tergoda berbuat dosa kamu menghadiahkan tawa.
Dosa sudah mulai mewarnai hidupmu.
Kamu sudah 20 tahun lebih tua, dan sekarang aku perlu darah muda.
Jadi, pergi dan lanjutkanlah mengajarkan orang-orang muda bagaimanaberbuatdosa.
Yang perlu kau lakukan adalah merokok, mabuk-mabukan, berbohong,berjudi,bergosip, dan hiduplah se-egois mungkin.
Lakukan semua ini didepan anak-anak dan mereka akan menirunya.
Begitulah anak-anak .
Baiklah, aku persilakan kau bergerak sekarang.
Aku akan kembali beberapa detik lagi untuk menggoda mu lagi.
Jika kau cukup cerdas, kau akan lari sembunyi, dan bertaubat atasdosa-dosamu.
Dan hidup untuk Allah dengan sisa umurmu yang tinggal sedikit.
Memperingati orang bukan tabiatku, tapi diusiamu sekarang dan tetapmelakukan dosa, sepertinya memang agak aneh.
Jangan salah sangka, aku masih tetap membencimu.
Hanya saja kau harus menjadi orng tolol yang lebih baik dimata ALLAH.


Catatan : Jika kau benar2 menyayangiku , kau tak akan memberi surat ini dengan sesiapapun

Selasa, 19 Oktober 2010

Bela Hamster di Blog Anda


Moh pakat kite bele hamster moh...selaen dari yg anda bele sekarang ...ape kate cube bele ni pulok...jadi peneman untuk blogger2 yg datag melawat, bagi makan, kire ni satu daya penarik untuk mendapat trafik...yeahhh~~!!

anda boleh klik disini utk mendapatkannya seperti baba aku!!


http://abowman.com/google-modules/hamster/

Hamster: "This lively pet hamster will keep you company throughout the day. Watch him run on his wheel, drink water, and eat the food you feed him by clicking your mouse. Click the center of the wheel to make him get back on it."

Ahad, 17 Oktober 2010

Alif Satar-Cukup Indah Kord Gitar

Alif Satar - Cukup Indah chords and lyric

Standard tune with capo 1st fret

Intro: C G Am Em
F C F G

Sabtu, 16 Oktober 2010

{Kickers Lovers}~

Ape itu kickers?? Kickers bukanlah penendang atau ditendang. Aku pasti ramai yang tahu di luar sana jenama Kickers ni. Aku baru je tahu hari ini dan mengikut label pada tag tu Kickers ni kalau tak silap aku berasal dari France tak gitu? Harga Kickers ni takde la semahal Timbaland atau Adidas atau pun Nike yang mencecah 2 ratusan lebih. Jadi untuk aku yang tak berduit ni kira mantap lah kalau ade barang yang lebih dari 1 rat ni kan. Bersyukur2. 
Ada pelbagai jenis kasut Kickers sama ada untuk lelaki, wanita mahupun kanak-kanak. Reka bentuk kasut ni nampak mahal tapi harga die boleh tahan setanding dengan harga Everlast, Allstar, Converse dan sebagainya. Perasaan tak aku asyik sebut pasal harga ni. Sebab harga agak tak berpatutan bagi aku yang tengah tak berduit ni tapi hati aku memberontak nak jugak beli kalau tak tidur malam la. Macam orang dul0-dulo cakap, biar papa asalkan bergaya.Hohoho. Pejam mate je la cakap pasal sebut harga ni. Harga lagi. Hee. 


 Ade beg juge, Boleh dijumpai di kedai Justin dekat Angsana, Tampoi, JB. So sape teringin nak cube jenama ni ape lagi, sediakan wang yang secukupnya dan dengan pembelian lebih RM160 anda juga akan mendapat sebuah wallet yang berharga RM88 beserta sepasang stoking. Yeppa``

Nak selongkar leb ih lanjut boleh ke laman ini:https://www.kickers.co.uk

Jumaat, 15 Oktober 2010

Hadiah Hari Jadi Buat Kekasih


HADIAH HARIJADI

Hasan Jendul nak belikan hadiah harijadi untuk kekasih barunya, Mek Ayu. So si Hasan ni pun ajaklah adik perempuan sepupunya untuk temankan dia shopping kat Sogo. Oleh kerana Hasan Jendul dan Mek Ayu baru dua bulan berkawan jadi si Hasan Jendul membuat keputusan untuk membelikan Mek Ayu satu topi kain fesyen baru saje, supaya taklah nampak dia beriya-iya sangat. Adik sepupu Hasan pulak pegi beli satu seluar dalam hitam berbunga-bunga baru, sebab ada sale hari tu. Masa membayar, dengan tak sengaja cashier dah tertukar kotak topi kain hitam tu dengan seluar dalam hitam adik Hasan Jendul!& gt; Selepas membayar, Hasan Jendul pun terus pergi kaunter hadiah dan suruh diorang bungkus tanpa check dulu.
Kemudian dia balik ke rumah dan tulis surat untuk Mek Ayu serta mengeposkannya bersama hadiah yang dah tersilap tu (Dan surat yang dia tulis tu berbunyi cam nie);

 Istimewa untuk kekasihku Mek Ayu, San pilih hadiah nie kerana Ayu tak pernah pakai bila kita keluar jalan-jalan dan selalu mengadu sebab panas. Kalau bukan sebab pasal adik sepupu San, San dah nak beli yang lagi jarang supaya kalau berpeluh tak lembap sangat.Tapi San tengok adik sepupu San pakai yang ada bunga tu nampak cantik pulak.San pilih warna hitam tu supaya tak nampak kotor. Promoter yang jual tu tunjuk dia punya dah seminggu tak basuh. Nampak eloksaje. San suruh dia try Ayu punya sebab saiz promoter tu lebih kurang Ayu je. Memang cantik dan menarik! Harapnya Ayu sukasebab San rasa memang sesuai dengan Ayu. Tak sabar rasanya nak tengok Ayu pakai depan San. San harap Ayu akan pakai untuk San hujung minggu nie. 

Salam sayang untuk kekasihku,Mek Ayu.
 

Yang amat menyintai dan menyayangi dirimumu, 
Hasan Jendul

P/S : Kalau Ayu nak pakai, San nampak stail terbaru ialah dengan melipat bahagian depan dan menampakkan sedikit rambut.

Credit: http://lawakjenaka.com/

Khamis, 14 Oktober 2010

Bendera Dari Makanan

Pernah tak korang terpikir nak buat bendera dari makanan ruji sesebuah negara?? Mesti tak pernah kan dan mesti korang cakap xde kerja nak buat..Papepun sangat inovatif insan yang buat ni...ho3~~

 Bendera Australia

Bila Chinese Buat Sushi

Sushi adalah makanan ruji bagi rakyat Jepun, tapi bila rakyat China meniru jadi la Chinese Sushi...Masih Lapar??


Rabu, 13 Oktober 2010

Bila Makanan Jadi Bahan~~

korg pikir ape yg aku pikir??auchh

nak tengok lagi??? sile tekan bace lagi~

Ahad, 10 Oktober 2010

Giliran Nadia Bekas Pengacara Wanita Hari Ini Bercerai



KUALA LUMPUR, 24 Mac — Mahkamah Rendah Syariah Shah Alam memerintahkan satu jawatankuasa pendamai dilantik sebagai usaha untuk menyelamatkan perkahwinan pengacara rancangan TV3 Nadia Shahrul Anuar dan suami, Sulaiman @ Mohd. Helmi Mohd. Ilyas.

Hakim Syarie, Mejar Ahmad Alwi Embong mengarahkan wakil-wakil yang dilantik diberi penjelasan berhubung peranan dan tugas yang akan dijalankan serta tempoh selama tiga bulan bermula semalam untuk proses perbincangan.



sile tekan bace lagi utk selanjutnye..

SENARAI RESTORAN TERKENAL YG DISAHKAN HALAL & dITARIK BALIK SIJIL HALAL OLEH JAKIM


Tolong sebarluaskan kepada rakan-rakan Muslim yang lain sebab ini urusan agama kita.

Berikut adalah beberapa maklum balas dari JAKIM tentang status halal-haram restoran dan makanan :-
1. Restoran berikut telah mendapat pengesahan halal JAKIM :
1) McDonald--like
2) A&W
3) Secret Recipe

UTK KETAHUI LEBIH LANJUT, TEKAN BACE LAGI...

kord gitar_Korban Cinta - Aris & Joey

Aris Ariwatan - Korban Cinta
intro:Eb F Gm->F->Gm
Eb F Gm->F->Gm
Gm
Berangkat pergi biduk kukayuh
F Cm
Sarat hati yang luka
Cm Gm
Agar tak lebih menyakitkan
D Eb F
Jika masih di sini
Gm
Bukan cuba untuk melarikan
F Cm
Dari kerumitan cinta
Cm Gm
Tapi waktu ini perlu untukku
D Gm

sila tekan bace lagi utk lirik selanjutnya...

Rabu, 6 Oktober 2010

Senarai Universiti Tertua di dunia

Berikut ialah senarai-senarai universiti tertua di dunia dan kite ptt berbangga dengan Islam merupakan pemacu bidang pendidikan di seluruh dunia. Alhamdullilah~

Sile tekan baca lagi utk melihat dengan lebih lanjut:
Kredit:gaharuemas


Selasa, 28 September 2010

'NICE' save from a goalkeeper...

hepy 17 Syawal...
ak tgk video ni mmg klaka..
korunk saksikanlah~~~



no comment!!!

Ahad, 26 September 2010

Besy is our cat...

hi3
welcome back dude..
tym raye,malaz beno maw update blog.hehe
babalimited n hanakira skarg ni da ade ' sorang ' anak..hah????
hehe...


tgk la ank belaan kami ni..hi3
name: bessy
umur : 3bln
jantina : laki2
baka : parsi siam malaysia kampung.haha
no tepon : 010-7654321




hehe..tomeikn dy..
skrg ni ad kt rumah.huk3 
we mish u!!~~

Khamis, 9 September 2010

Pengumuman Rayo!!

semekom,
bsok da ari raye..ni sbg bhn bukti.hehe
layan~


Selasa, 7 September 2010

Ape ade kat Jln Tunku Abdul Rahman ( TAR ) ?

slm
rini ak nk story sket sal jln TAR..
pelek ak,tym dkt2 raye cmni,jln TAR jd femes..ho3
awek aku, suam2 milo tu stiap mlm g TAR..haha
da dkt 3 ari brturut2 g sano..jeles den
apo la yg ado kek situ..adoiai
samo yo dgn jln2 yg len.haha..
jom la kite usha sket apo yg ado kek situ..

1. Baju Rayo ( bju mlayu,bju kurung,bju cotton,kebaya.macam2 adolah )
2. Kueh Rayo ( semperit,tart,almond,sampan,sarang smut,arghhhh..melambak2..)
3. Songkok
4. Bunga Api & Mercun ( hehehehehe....)
5. Sumo adolah...jln ye kt c2.mcm2 ado


haa..tu ad hanakira ..nmpk x..hehe..=p





SELAMAT HARI RAYO sume...!!!

Ahad, 5 September 2010

Guitar Chord Dendang Perantau - P. Ramlee

P.Ramlee - Dendang Perantau


Chords:


Bbm     688666
G#      466544
F#      244322
F       133211
Ebm     x68876


C#      x46664






   Bbm
Di hari raya


                   G#
Terkenang daku kepada si dia


                      F#
Kampungku indah nun jauh di sana


              F
Ayah serta bondaku


     Ebm        Daug
Di tepian mandi


                     C#         F#
Danauku hijau yang damai selalu


                       F
Nun di sanalah tempat aku bertemu


          Bbm
Aku dan dia


Chorus:


 F
Apakan daya Masa tak akan kembali


   F#       G# F#     F
Hancur musnahlah semuanya


    Ebm           Daug
Impian yang murni


                       C#         F#
Tinggal menjadi kenang-kenanganku


                     F
Hanya rangkaian kata dengan lagu


             Bbm
Dendang perantau


Interlude : Bbm G# F# F Ebm Daug C# F# F Bbm


Ulang Chorus




   


* NOTE : Untuk beginners, lebih senang kalau letak capo pada 1st fret,
         dan main half-tune-down,
               Iaitu :  Bbm  ---  Am
                        G#   ---  G
                        F#   ---  F
                        F    ---  E
                        Ebm  ---  Dm
                        Daug ---  C#aug
                        C#   ---  C

Aku sertakan sekali vc Dendang Perantau..heheh
mud raye semakin dekat..

Khamis, 2 September 2010

Serupa Tapi Tak Sama




















Apakah persamaan dan perbezaan 4 org pemain Barcelona ini??? ha3









Rabu, 1 September 2010

Mud Raya ~ Bersabarlah Sayang - Sanisah Huri

Lagu ini pberet gua tym raye ni..hehe
feeling abes beb dgr lgu ni ..haha..( lagu raye cine n deepavali laen eh )
huu~korng layan k....

p/s
abeskan pose dlu beb,bru bule beraya..ho3

Rabu, 25 Ogos 2010

Real Madrid vs Penarol Highlights

Perlawanan persahabatan Real Madrid b4 La Liga bermula..
Real Madrid mng 2-0 ke atas pasukan Penarol.
A.D. Maria telah mghasilkan gol pertama manakala RVD Vaart menyempurnakan penalti..
kita saksikan......




Selasa, 24 Ogos 2010

Real Madrid friendly with Hercules - Real Madrid vs Hercules

perlawanan persahabatan real madrid.
perlawanan ini turut melibatkan Mesut Oezil yg bru di beli.
Beliau mrupakan pemain tengah psukan Jerman di WC2010..
dan dikatakan pemain tengah terbaik buat masa kini..
kita saksikannya....

">


Ahad, 22 Ogos 2010

Arsenal beat Blackpool 6-0

the latest score for BPL 2010/2011

Arsenal 6 - Blackpool 0 

Gol2 dijaringkan oleh Theo Walcott 3 gol, Arshavin,Chamakh dan Abou Diaby

Chelsea 6 - Wigan Athletic 0

Gol2 disumbangkan oleh  Kalou dan Anelka 2 gol,Benayoun dan Malouda

kputusan laen ,check la sndri..hhaha ;p
yg pntg bsok ad MAN UTD vs fulham..

hurey2!!
brilah sokongan anda pd psukan msg2..hehe
; )

GO GO GO!! MU



Khamis, 19 Ogos 2010

Guitar Chord You and Me - Bunkface

A
Baby are you ok
                      F#m
I hope that you are in good shape
               Bm
And you're not tied up in stress
          E
And if it's my luck you'll wear a dress
Cm
10 minutes past your birthday
              F#m
Kept you waiting for me
D7
Well I got stuck finding the cake
            Eb
And that's why I was late




A        E         F#m   E
Deep see diving forever
             D     A
Under the pressure
Bm                  E
If it's too much to ask


A         E                F#m    E
And kiss this rip off the rumors
           D       A
Light up the humor
Bm             E
Hitch a Nadia ride




CHORUS:
F#m        Cm        D             A
The story sings and the chemistry wins
Bm         F#m        D
For both of us a dream
F#m        Cm        D             A
Just let them go and turn off the lights
Bm                       E
Cause it's you and me tonight




                 D
You and me tonight
           F#m
wo..oh oh oh
                E
You and me tonight




A      E              F#m  E
Super magic fever adopted
                        D      A
Desperate desire for the queen
    Bm                   E
I'll be bubbling in between




A
And roll the dice
E             F#m      E
Twice if you want too
                           D         A
Red light to break down kick me out
Bm                 E
To the end without a doubt


CHORUS:
F#m        Cm        D             A
The story sings and the chemistry wins
Bm         F#m        D
For both of us a dream
F#m        Cm        D             A
Just let them go and turn off the lights
Bm                       E
Cause it's you and me tonight


                 D
You and me tonight
           F#m
wo..oh oh oh
                D
You and me tonight
A         E
wo..oh oh oh
                D
You and me tonight
           F#m
wo..oh oh oh
                D
You and me tonight
Eb        E        
tonight..tonight




              F#m
Now the times a machine
           F
Just like the scene
E                         Eb
Glory of the morning makes me sing
D             E
It makes me sing




             F#m
And if you wanna go
            F
Just take it slow
E                               Eb
Crack a joke and walk right out the door
D               E
It's who you know




REPEAT CHORUS




                 D
You and me tonight
           F#m
wo..oh oh oh
                D
You and me tonight
A         E
wo..oh oh oh
                D
You and me tonight
           F#m
wo..oh oh oh
                D
You and me tonight
Eb        E        
tonight..tonight


pndai2 la strumming ea..hi3
;p





LinkWithin

Related Posts with Thumbnails