Followers

Selasa, 25 Januari 2011

Ada apa dengan Pontian?


Kalau sape tak pernah pergi Pontian sebelum ni, mesti ingat Pontian ni macam kawasan lain juga, kawasan landai yang ade jalan lurus etc etc. Tapi sebenarnya Pontian ni terletak berdekatan dengan laut, dan memang betul laut tu. Kira Pontian ni macam tanjung mana kawasan ni berbatu keras dan airnya dalam dan tak sesuai untuk mandi tapi sesuai untuk berekreasi.

Sape pelajar-pelajar universiti berkenaan ( hohoho) yang selalu makan seafood kat Senibong (bapak mahal kan) ape kate korang pergi dekat Pontian. Seba ape? Seafood die murah dan segar di ambil terus dari ladang .Tempat yang syorkan ialah Medan Ikan Bakar Persatuan Nelayan Kawasan Pontian.(kami dah promote kedai anda, sile belanja kami ).Haaa, dah terang-terang ade ikan kan, nampak nelayan tu. Tapi kalau anda layan makan dekat situ memang tak rugi la sebab harge die murah ( berbanding senibong) dan kepuasan yang sejati. Layanan die memuaskan dan makanan pun cepat sampai, kalau yang datang dari jauh tu, memang tengah lapar kan, anda tak perlu tunggu lame.

jangan tak kagum, kedai ni ade resit, so anda tahu harga makanan anda

Dan sesiapa yang datang dari jauh, tak kan nak datang untuk makan je kan, kayer gilos, ape kate anda pergi melawat ke Tanjung Piai, kawasan paya bakau simpan, memang syiok la sebab kat situ ade satu tebing yang merupakan penghujung Benua Asia, haaa, tak kagum lagi? Boleh jugak tangkap gambar dengan sedare-mare yang berlambak tunggu nak ambik makanan korang. So ape tunggu lagi, perjalanan dari Skudai hanya ambil mase 30 minit, macam nak pergi JB kan. Kalau anda dah busan round-round JB, makan seafood mahal-mahal, jum ke Pontian. Ajak aku sekali yer~~~(*wink)

writer wiff da rock sile kagum tengok batu

ade globe dunia yeah~

Rabu, 5 Januari 2011

Chord Gitar Selamat Ulang Tahun- Imran Ajmain

Intro:

E Am D G C Am B


Am
Yang tulus ikhlas
D G C
Ingin sekali sekala dirinya dibalas
Am B E
Walau hanya dengan dakapan di angin lalu

Am
Yang selalu memberi
D G C
Ingin sekali sekala jadi penerima
Am B E
Cukup dengan salam dan manis doa


Am D G C
Aku ingin kau merasakan hebatnya cinta
Am C E
Dan leburkan saja serpihan calar derita


Korus:

Am
Selamat ulang tahun sayang
D G C
Kini kau bersayap, pergilah terbang
Am
Rentaslah langit cita cita mu
B E
Harap nanti kita kan bertemu

Am
Selamat ulang tahun sayang
D G C
Janganlah engkau tak terbang pulang
Am
Ku nanti penuh kerinduan
B E
Selamat tinggal, selamat jalan


*Solo


Am D G C
Aku hanya inginkan engkau setia
Am C E
Kerana setia yang mencipta bahagiamu


*Repeat Korus


C D E
... Hooo hoooo

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails